neděle 9. srpna 2015

Videomapping na Mělníku se líbil. Vinný košt zaplnil náměstí i v půlnoci.


Téma číslo jedna je v současnosti horké počasí a s ním přichází i rady co by člověk měl pít, co by vůbec neměl pít a co v takovém počasí vůbec dělat.  Jenže, vysvětlete to mělnickým, když tu mají na programu dne Mělnický vinný košt a ještě po čtyřech letech i videomapping.


Přesně ve 14 hodin jsem si tak vzpomněl na lidi, kteří jdou do vyprahlých ulic, kdy je 37 stupňů Celsia ve stínu popíjet víno, ale i na ty, kteří budou řádit na jevištích scén, nebo prodávat po celou tu dobu jídlo i pití.
Jelikož byly výlety v týdnu v tomto počasí náročné a vedro neúprosné, navštívil jsem centrum dění až ve 22.45 a zažil jsem zajímavý kontrast. Zatímco ulice byly zcela prázdné, tak Náměstí Míru bylo plné, jako při průjezdu Karla IV. při Vinobraní. Od známého jsem se dozvěděl, že on je tu také asi až od 21.30, i když sem v průběhu dne přivezl několikrát své odrostlejší potomky. Na otázku : ,, Jak to tady může někdo v horku vydržet?" jsem dostal odpověď, že se prý vždy někdo do dvou hodin opil, šel domů, přišli další lidé, a tak pořád dokola :-) . Myslím však, že vysvětlení Mělnického deníku, že lidé přicházeli na akci s blížící se tmou vypadá důvěryhodněji, i když...


Na podiu u kašny hrála zrovna nějaká kapela dost pěkně staré fláky z různých let a povedlo se mi ji v rámci možnosti techniky zde zvěčnit.Fotografie tentokrát nedoporučuji zvětšovat kliknutím na ně. Jejich smysl není v kvalitě snímku, ale dokumentaci věci v přiměřené kvalitě.


Videomapping jsem si nahrával, ačkoliv vím, že bude jistě časem k zhlédnutí na http://blackout.melnicek.cz/ . To už tak bývá, že člověk všude všechno většinou nějak sežene, ale vlastní zážitky a vlastní fotografie jsou jiným pocitovým lévelem. Nicméně, fotografie, které tu vidíte jsou udělané speciální technikou :-) a hned to vysvětlím.

Já si totiž nějak nemyslím, že je správné, abych tady zveřejňoval něco, co bude brzy jistě na profesionální úrovni na výše zmíněných stránkách a co patří tak nějak někomu jinému. Ale jednu věc jsem si neodpustil a myslím, že to spíše autory videomappingu z propagačních důvodů potěší.
Pustil jsem videomapping na monitoru, stopoval jsem ho a funkcí makro jsem z něj udělal několik fotografií rozdílné kvality. Díky špinavému monitoru, tak vznikly fotografie, které mohou u někoho navodit dojem určitého výtvarného umění, současně jsou jako-by určitou autorskou ochranou v rámci ztráty kvality, a zároveň je to vzkaz těm, kteří mapping neviděli a připadá jim, že to musí být zajímavé, aby si stránky mappingu ohlídali.

 Ještě mám pro vás jednu nepříjemnou zprávu. Pokusil jsem se opět nahrát kus písničky od výše zmíněné kapely, abych zde zaznamenal atmosferu akce a opět to dopadlo tak, že se video nahrálo i zpracovalo, ale nepublikovalo. Dostal jsem nedávno e-mail od správce bloggeru, že z důvodu nařízení EU musí být některé informace někam poskytovány a některé dokonce schváleny k vydání, tak aby se v tom člověk vyznal. Docela by mě zajímalo, zda  fungují starší videa na blogu, což budu muset ověřit.







Tolik tedy k Vinnému koštu a videomappingu od Soutoku. Hezký zbytek neděle a pokud máte dovolené, nebo prázdniny, tak příjemné užívání !

SŠ.

Žádné komentáře:

Okomentovat